Les grans marques internacionals han posat el seu focus en els grans carrers comercials de Barcelona i Madrid, situant a aquestes ciutats en el quart i vuitè lloc respectivament de ciutats europees amb més potencial per al seu pla de negoci.
Nivells rècord de turistes i preus assequibles en l'espai comercial situen a les dues grans ciutats espanyoles com objectiu de les marques internacionals. Barcelona i Madrid se situen en el quart i vuitè lloc, respectivament, entre les ciutats amb més potencial per a les marques. La reducció de l'atur i la recuperació de la confiança del consumidor, així com la millora dels valors de l'índex del comerç minorista, han afavorit l'increment de l'interès d'inversors i operadors pel mercat espanyol.
Una altra dada que situa les dues grans ciutats espanyoles com una destinació ideal per a les marques són els costos d'ocupació, molt menors que en altres urbs europees. La xifra d'ocupació, que inclou el pagament de les rendes, les despeses de comunitat i altres impostos, són de 3.477 euros / metre quadrat anuals per a Madrid i Barcelona, xifres assequibles enfront dels 6.902 euros / metre quadrat a l'any de Berlín, els 11.600 de Roma i els més de 20.000 euros de París i Londres.
Per carrers, depenent del perfil de la signatura, es decanten per una zona o una altra. El luxe es concentra al Passeig de Gràcia a Barcelona i al barri de Salamanca a Madrid. En el cas de les firmes més market prefereixen instal·lar-se a Portal de l'Àngel o Porta Ferrisa, a Barcelona, o a la Gran Via i Preciados a Madrid
Entre les marques interessades a instal·lar-se a Espanya, o que acaben d'obrir, destaquen Gap, Reebok Fit Hub, Nyx, Doctor Martens i Chaussea a Madrid; i Uniqlo, Victoria 's Secret, Green Vita i Funky Buddha a Barcelona. Aquest interès es reflecteix en el preu del metre quadrat dels espais comercials en les zones prime, que s'espera que pugi un 3% tant a Madrid com a Barcelona el 2017, enfront del comportament pla de la majoria de mercats europeus.
Especialment rellevant és el cas de la capital catalana, que se situa com a quarta ciutat europea amb més potencial per a les marques internacionals. Barcelona és la tercera destinació europeu per al turisme internacional, tan sols superat per Londres i París. La ciutat rep una despesa total de visitants de 8.300 milions d'euros a l'any i apareix cada vegada més en el radar dels operadors internacionals.
Malgrat l'impuls de Madrid i Barcelona com a destinacions de referència en el negoci de la moda, París i, sobretot, Londres segueixen sent els dos grans referents com ubicacions estrella dins d'Europa.
L'èxit de la capital britànica es deu a factors com el nombre de turistes que rep, així com a la despesa mitjana que realitzen aquests visitants durant la seva estada. Londres registra el rècord de 19,8 milions de turistes internacionals, amb una despesa total de 17,8 milions d'euros entre 2015 i 2016. Aquest nivell de despesa és un 53,5% superior al registrat a la capital francesa i la diferència és encara més pronunciada si es mira la part dedicada a compres, ja que els visitants de Londres tendeixen a destinar el 46,7% de la seva despesa total a compres enfront del 16,7% dels que visiten París.
El potencial d'ingressos de Londres i els seus menors costos ocupacionals suggereixen que el marge de benefici ofert per una botiga pot ser més gran que el d'una altra a París. Això reforçarà el seu atractiu per als nous operadors internacionals.
A més, la devaluació del valor de la lliura després de l'anunci del Brexit seguirà impulsant la despesa dels visitants estrangers a Londres, fent al seu mercat immobiliari comercial més atractiu per a les marques internacionals.