Albert Pozo té una sòlida trajectòria en el món de la comunicació, al qual es dedica professionalment des de fa més de 10 anys. A principis de 2019 va posar les seves habilitats i saber fer al servei de aProperties, ocupant el càrrec de director de Màrqueting & Comunicació de la immobiliària.
Com definiria el model de negoci de aProperties? Quins han estat els pilars per a la seva expansió?
El nostre model de negoci està basat en l'especialització dels equips comercials per segment i zona en els nostres principals àmbits d'actuació: Barcelona, Madrid i València. Comptem amb una infraestructura dotada de persones que secundades per la tecnologia creen un binomi realment eficaç. A més, un dels nostres pilars i punts forts és que oferim un servei 360 en el qual acompanyem a client i propietari al llarg de tot el procés de comercialització mitjançant equips professionalitzats i altament qualificats en diferents àrees. Sens dubte, la qualitat del servei de *aProperties és un dels factors que més ens ha ajudat a poder dur a terme el nostre ambiciós pla d'expansió tant a nivell territorial com d'obertura de noves unitats de negoci com a Obra Nova o Oficines.
El Real Estigues s'ha vist (i s'està veient) afectat durant aquests mesos a causa de la pandèmia. Han percebut canvis en el perfil del client i inversor arran de la crisi?
Les conseqüències de la pandèmia s'han vist reflectides, sobretot, en els hàbits de consum dels clients i en determinats casos en les seves preferències de cerca tant per a viure com per a invertir. La demanda en zones perifèriques i del litoral ha experimentat un augment gradual i progressiu pel factor “teletreball”, motiu pel qual molts usuaris ja no prevalen tant viure prop dels seus centres de treball al no tenir l'obligatorietat d'assistir a aquests. No obstant això la demanda en zones prevalgui de Barcelona, Madrid i València segueix sense correccions a la baixa pel que es manté estable i es continuen generant noves i bones oportunitats per a invertir i treure rendibilitats notables. Avui invertir en un immoble i/o una oficina continua sent una inversió rendible i segura.
Quina és la situació actual per al segment d'oficines?
Les previsions són molt positives de cara a l'últim quadrimestre de l'any. El mercat d'oficines tant a Barcelona, com a Madrid i València es troba en una fase molt dinàmica. Grans, mitjanes i petites corporacions continuen buscant espais per a desenvolupar la seva activitat professional en un marc de confort i adaptant-se a les necessitats imposades per “la nova normalitat”. Esment a part mereixen els espais coneguts com coworking amb gran acolliment entre les companyies de la tipologia start-up. En aProperties comptem ja amb un equip especialitzat de 15 persones i una cartera de més 750 unitats d'oficines entre edificis mixtos i exclusius d'oficines. I les previsions són continuar creixent a curt termini per a donar servei a les necessitats de demanda existents entre els principals mercats espanyols.
Des del seu punt de vista, el món PropTech està preparat per a acompanyar al sector en aquest període d'incertesa? Juguen les companyies com Misoficinas un paper clau per a afegir valor al mercat immobiliari?
Per descomptat. El món PropTech no sols està preparat per a acompanyar al sector sinó que s'ha convertit en un player essencial pel component tecnològic i d'innovació. La digitalització i automatització de determinats processos està permetent a les companyies de Real Estigues fer un salt qualitatiu important, especialment pel caràcter de la immediatesa.
La tecnologia ajuda a millorar els serveis i implementar eines que optimitzen l'operativa diària de les empreses del sector. En qualsevol cas, el seu correcte funcionament està directament vinculat amb el factor humà i per tant amb els equips comercials. Aquests últims continuen sent el motor de qualsevol companyia i juntament amb els clients, la seva raó de ser.
Estem travessant un període d'inestabilitat. Considera que els reptes actuals portaran al sector a reinventar-se?
El repte de reinvertarse és permanent i independent de les conjuntures socials i econòmiques que puguin anar esdevenint amb caràcter temporal. L'evolució en el nostre sector és constant i adaptar-se als canvis es converteix en una obligació per a qualsevol empresa. Vivim temps en els quals el que serveix avui pot no servir demà i per a poder continuar oferint un servei de qualitat en el qual prevalgui l'excel·lència no existeix una altra opció. Reinventar-se és la fórmula per a existir i per a continuar sent competitius.