Per què un mandat de venda en exclusiva és la millor opció per a la venda?

Publicat el 24 de novembre de 2021

La venda d‟un habitatge és una de les decisions financeres més importants de la nostra vida. És natural que durant aquest moment patim ansietat i se'ns plantegin massa preguntes: Quant de temps portarà la venda del meu habitatge? En quina mesura el mercat valorarà els aspectes diferencials del meu habitatge (vistes, localització, projecte arquitectònic...)? He d'acceptar una oferta a un preu que no s'alineï gens al que tenia al cap? He de confiar en què em diu l'agent? Estic fent un bon negoci?

Per a un venedor inexpert, la manera de bregar amb aquesta ansietat és servir-se de diferents professionals immobiliaris, signant mandats sense exclusivitat. A priori, sona lògic: més gent promocionant l'habitatge es veurà traduït en una visibilitat més gran i, consegüentment, més possibilitat de trobar el comprador ideal.

Havent comès aquest error en primera persona (de fet, va ser el motiu pel qual vaig començar la meva carrera al sector immobiliari), m'agradaria exposar els motius de perquè comptar amb un únic agent és la millor opció i, evitar així, quins futurs venedors cometin els mateixos errors que vaig cometre jo:

Treballar amb diferents agents immobiliaris genera una menor exposició... estic en contacte diari amb més de 300 agents immobiliaris, i, indirectament, amb centenars, que, barallen per mostrar-me els habitatges que estan comercialitzant; et preguntaràs per què. La resposta en senzilla: aquest agent sap que ningú no podrà contactar directament amb el propietari i tancar l'operació sense la seva participació, atès que treballa en exclusiva. En signar una exclusiva, immediatament, l'agent comparteix l'oportunitat amb el màxim de contactes possibles, mentre, si no es dóna aquest cas, únicament promocionarà a portals i per als compradors que coneix personalment.

... i aquesta menor exposició provocarà una major concentració de compradors que estan "menys receptius" en la cerca. El procés de compra d‟un habitatge és tan complex com el d‟una venda (les estadístiques mostren que un client visita en mitjana 25 propietats per fer una compra). El procés de compra sol començar als portals immobiliaris i, després, es tendeix a estrènyer la relació amb aquells agents a qui es va conèixer durant la visita i van ser capaços de la confiança requerida en aquests processos. És per això que un client que procedeix d'un portal sol ser més "fred" que un client que prové d'un altre agent, amb el qual ja s'han pogut compartir impressions i definir paràmetres de cerca.

Els compradors que veuen propietats publicades a diferents agències tenen la percepció que el venedor té urgència: diàriament extrec estadístiques de portals immobiliaris i identifico fotos idèntiques d'un mateix habitatge promocionat amb diferents agents -fins i tot amb diferents preus-. La impressió que em genera és que aquest habitatge fa massa temps que és al mercat, i que el venedor presenta urgència. Precisament, aquest és l'efecte oposat que volem generar al comprador perquè serà més agressiu negociant preu, i perquè està estadísticament comprovat que pot derivar en l'anomenat "efecte del penediment del comprador" i, l'agent el que pretén és una operació que generi satisfacció per a ambdues parts.

Manca de confiança: el 97% dels propietaris creu que el seu habitatge val més que els que es troben al mercat. Un bon agent immobiliari entén el client i ajusta la seva expectativa de preu equitativament a la seva urgència i necessitats. Aquest procés demana dedicació i molta confiança entre agent i client, i, aquest grau és impossible d'obtenir quan hi ha diversos professionals treballant l'habitatge alhora. És lògic pensar que al final, algun et dirà què vols escoltar, encara que no sigui el més recomanable per a l'operació.

El procés postvenda anirà a càrrec del propietari: en un procés en què diverses agències incorren a la venda, el propietari serà qui hagi de gestionar gran part del procés del contracte d'arres. A causa del desconeixement d'un procés que pot arribar a ser força complex i davant del qual no hi ha experiència prèvia, és probable que es cometin errors que provoquin un retard o una fallada en l'execució de la venda.

Si diàriament treballem amb professionals que gestionin les nostres assegurances, les nostres finances i/o assumptes jurídics, no té gaire sentit que no comptem amb un professional que ens orienti i ajudi a fer una compra o venda d'habitatge i, més en un país on , dia a dia, es perfecciona una professió que compta amb milers de persones dedicades, amb talent i que gaudeixen de la seva feina, únicament és qüestió de trobar l'agent immobiliari adequat.

 

 

Font: Inmodiario

Utilitzem cookies pròpies y de tercers per fer funcionar de manera segura la nostra pàgina web i personalitzar el seu contingut. Igualment, fem servir cookies per mesurar i obtenir dades de la navegació que realitza i per ajustar la publicitat als seus gustos i preferències. Premi el botó "Acceptar totes" per confirmar que ha llegit i acceptat l'informació presentada. Per administrar o deshabilitar aquestes cookies faci clic a "Configuració". Pot obtenir més informació a la nostra política de cookies.
Modificar cookies
Tècniques i funcionals Sempre activades
Aquest lloc web utilitza cookies pròpies per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades al disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Analítiques i personalització
Permeten fer el seguiment i l'anàlisi del comportament dels usuaris d'aquest lloc web. La informació recollida mitjançant aquest tipus de cookies s'utilitza en el mesurament de l'activitat del web per a l'elaboració de perfils de navegació dels usuaris per introduir millores en funció de l'anàlisi de les dades d'ús que fan els usuaris del servei. Permeten desar la informació de preferència de l'usuari per millorar la qualitat dels nostres serveis i oferir una millor experiència a través de productes recomanats.
Marketing i publicitat
Aquestes cookies són utilitzades per emmagatzemar informació sobre les preferències i les eleccions personals de l'usuari a través de l'observació continuada dels seus hàbits de navegació. Gràcies a elles, podem conèixer els hàbits de navegació al lloc web i mostrar publicitat relacionada amb el perfil de navegació de l'usuari.