L' habitatge de luxe creix un 30% al centre de Madrid

Publicat el 7 d'octubre de 2016

Promocions amb habitatges de més de 150 metres quadrats, amb preus que superen els 8.000 euros / m² i que ofereixen serveis i espais similars als d'un hotel de cinc estrelles.

Amb la crisi es van deixar bastants projectes a mig acabar, com solars de primer nivell en grans ciutats que no van avançar més enllà de les tanques comercials. El panorama actual, en grans capitals com Madrid i Barcelona, és ben diferent. Tan sols a Madrid 30 projectes de primer nivell veuran la llum en els propers mesos (enfront dels 9 d'obra nova que es van lliurar en 2015). Amb el que respecta als preus, ciutats com Madrid, Barcelona, Eivissa, Marbella i Mallorca registren creixements i mostren una creixent tendència a l'alça.

Tot i així, el panorama que es viu ara a Madrid per a aquest segment, tot i que els projectes hagin augmentant significativament respecte a 2015, l'oferta continua sent escassa. Ens trobem amb un ritme d'absorció d'entre el 30% i 40%.

Respecte a la nacionalitat del tipus de client que demana aquestes propietats, bé com a inversió o com a producte final, un 70% segueix sent comprador nacional. Els llatinoamericans representen el 12% i els europeus un 8%. Encara és aviat per aventurar l'efecte real del Brexit a les inversions residencials, és d'esperar que Madrid surti beneficiat en inversions que busquin propietats de valor en un espai de lliure circulació europea. Generalment el client que compra aquest producte amb prou feines necessita finançament, però en molts casos tornen a ella per apalancar part de la seva compra i mantenir efectiu. D'altra banda, per a la banca aquest tipus de clients i projectes són de màxim interès.

La tipologia d'habitatge més buscada per aquests clients també ha canviat en els últims anys. En els anys de la crisi el producte estrella eren els pisos de tres dormitoris, i ara es busquen habitatges de 150 metres quadrats i de quatre o cinc dormitoris.

L'èxit en aquest tipus de promocions és gràcies a una localització escollida i una oferta diferenciada. Hi ha demanda per a aquest mercat i Madrid és una ciutat privilegiada. D'altra banda, cal assenyalar el canvi de mentalitat del promotor actual, l'objectiu ja no és aprofitar cada metre quadrat per treure el màxim nombre d'habitatges, sinó aportar valor.

D'altra banda, a Madrid i Barcelona falta sòl finalista, cosa que no es pot improvisar d'un dia per l'altre.

Les nostres ciutats són una destinació ideal, per la seva localització i nivell de serveis, pels compradors internacionals. Ens trobem en el moment perfecte per dur a terme projectes d'aquest nivell que a més dinamitzin la nostra economia.

Font: Diario Expansión

 

Utilitzem cookies pròpies y de tercers per fer funcionar de manera segura la nostra pàgina web i personalitzar el seu contingut. Igualment, fem servir cookies per mesurar i obtenir dades de la navegació que realitza i per ajustar la publicitat als seus gustos i preferències. Premi el botó "Acceptar totes" per confirmar que ha llegit i acceptat l'informació presentada. Per administrar o deshabilitar aquestes cookies faci clic a "Configuració". Pot obtenir més informació a la nostra política de cookies.
Modificar cookies
Tècniques i funcionals Sempre activades
Aquest lloc web utilitza cookies pròpies per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades al disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Analítiques i personalització
Permeten fer el seguiment i l'anàlisi del comportament dels usuaris d'aquest lloc web. La informació recollida mitjançant aquest tipus de cookies s'utilitza en el mesurament de l'activitat del web per a l'elaboració de perfils de navegació dels usuaris per introduir millores en funció de l'anàlisi de les dades d'ús que fan els usuaris del servei. Permeten desar la informació de preferència de l'usuari per millorar la qualitat dels nostres serveis i oferir una millor experiència a través de productes recomanats.
Marketing i publicitat
Aquestes cookies són utilitzades per emmagatzemar informació sobre les preferències i les eleccions personals de l'usuari a través de l'observació continuada dels seus hàbits de navegació. Gràcies a elles, podem conèixer els hàbits de navegació al lloc web i mostrar publicitat relacionada amb el perfil de navegació de l'usuari.